درمحضرآیت الله بهجت ره
درمحضرآیت الله بهجت ره

درمحضرآیت الله بهجت ره

مهم‌ترین عوامل افزایش یا کاهش برکت در زندگی

https://s8.uupload.ir/files/%D9%85%D9%87%D9%85%E2%80%8C%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86_1s25.jpg

مهم‌ترین عوامل افزایش یا کاهش برکت در زندگی

حجت‌الاسلام والمسلمین میرهاشم حسینی در محفل معارفی حرم مطهر بانوی کرامت با تأکید بر این‌که در مکتب اهل‌بیت علیهم‌السلام هیچ بن‌بستی وجود ندارد و در بدترین شرایط می‌توان ارزش‌های الهی و انسانی را احیا و جوهر و گوهر وجود انسانی را در جامعه متجلی ساخت، گفت: گاهی اوقات مبارک بودن ذهنی و فکری آدمی، در مسائل فرهنگی نمود یافته، باعث می‌گردد تا جوانان و نوجوانان از انحرافات فکری و عقیدتی نجات یابند.

#خبر #معارف

آیت الله بهجت (ره):خوشی و ناخوشی زندگی دنیا می‌گذرد

آیت الله بهجت (ره):

خوشی و ناخوشی زندگی دنیا می‌گذرد

آقای کشمیری رحمه‌الله (۱) دو ساعت از شب گذشته افطار می‌کرد، و اگر افطارش را که عبارت بود از یک بشقاب که در وسط آن یک لقمه پلو بود، برای ما بیاورند، قطعاً سیر نمی‌شویم. کم می‌خوردند و از پرخوری اجتناب می‌کردند، مگر به عنوان ثانوی؛ مثلاً با میهمان و امثال آن، نظیر زمان حضرت رسول صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم و حضرت امیر علیه‌السلام که به چند دانه خرما افطار می‌کردند.

ولی ما ثروت و سرمایه را در محسوسات می‌بینیم، لذا اگر به میهمانی دعوت شویم و خورشت نباشد، می‌گوییم: «به ما اهانت شد».

آقایی به میهمانی دعوت شد، با نان خشک و سکنجبین، بدون چای از او پذیرایی کردند. آری اینان زندگی دنیا را با سادگی و قناعت گذراندند، بااین‌حال ما چقدر ناشکریم.

مرحوم حاج آقا رضا همدانی (۲) با چراغِ بیت‌الخلأ (=توالت) مطالعه می‌کرد. منظورم این است که به غیر این مقید نباشیم؛ زیرا خوشی‌های دنیا مقید به زمان و محدود است. بسم‌الله، این بمب‌ها (۳) که در شهرها می‌بارد و بلاهای دیگر را تماشا کنید.

خوشی و ناخوشی زندگی دنیا می‌گذرد و خوشی‌ها و عیش پارسال برای امروز بی‌فایده است و لذت امروز هم برای فردا بی‌اثر و خوشی فردا هم برای امروز بی‌فایده است.

در محضر بهجت، جلد ۱، صفحه ۷۴

۱. آقای سید مرتضی کشمیری رحمه‌الله صاحب کرامات معروف در کربلا.

۲. فقیه و اصولی بزرگ، آقا رضا‌بن‌محمد هادی همدانی نجفی (۱۳۲۲)،  صاحب تألیفات متعدد، از جمله «مصباح‌الفقیه».

۳. که توسط صدامیان بر سر مردم مسلمان ایران می‌ریزد.

آیت_الله_بهجت_ره

آیت‌الله بهجت (ره) : حدیث کسا که مثلا شاید بعضی‌ها گفته بودند که اصلاً سندندارد، ...

https://s8.uupload.ir/files/%D8%A2%DB%8C%D8%AA%E2%80%8C%D8%A7%D9%84%D9%84%D9%87_%D8%A8%D9%87%D8%AC%D8%AA_%D8%AD%D8%AF%DB%8C%D8%AB_v8t2.jpg

آیت‌الله بهجت (ره) :

حدیث کسا که مثلا شاید بعضی‌ها گفته بودند که اصلاً سندندارد، خدا می‌داند اگر کسی بشمارد چقدر معجزات در خود همین حدیث کساست! چقدر معجزات! حضرت فاطمه می‌گوید که خدا به جبرئیل گفت؛ جبرئیل از خدا فلان سؤال را کرد؛ جبرئیل آمد به پدرم فلان [مطلب را گفت]

نمی‌گوید پدرم گفته است که خدا به جبرئیل گفت. خودش نقل می‌کند از مقام اعظم ربوبی. این‌قدر معجزات توی همین حدیث کسا هست! ای کاش کسی بتواند بشمارد!

حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره:

https://s8.uupload.ir/files/%D8%A7%DA%AF%D8%B1_%DA%A9%D8%B3%DB%8C_11nj.jpg

حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره:

اگر کسی بخواهد تشنگی و عطش دیـدار همه ائمه و انبیا علیهم‌السلام را در وجـود خود تخفیف دهد، زیارت مشاهد مشرفه به منزلۀ ملاقات آنها و دیدار حضرت غایب عجل الله تعالی فرجه الشریف است. آنها در هرجا حاضر و ناظرند.

رحمت واسعه، ویراست سوم، ص٢۶٢

آیت الله العظمی بهجت(رحمه الله علیه)

https://s8.uupload.ir/files/%D8%A2%DB%8C%D8%AA_%D8%A7%D9%84%D9%84%D9%87_%D8%A7%D9%84%D8%B9%D8%B8%D9%85%DB%8C_%D8%A7%D9%81%D8%B6%D9%84_84de.jpg


آیت الله العظمی بهجت(رحمه الله علیه)

افضل الناس من شغلته معایبه عن عیوب الناس؛ برترین مردم کسى است که پرداختن به عیوب خود، او را از توجّه به عیوب مردم باز دارد. به فکر خود باشیم، خود را اصلاح کنیم. اگر به خود نرسیدیم و خود را اصلاح نکردیم، نمی ‏توانیم دیگران را اصلاح کنیم.