درمحضرآیت الله بهجت ره
درمحضرآیت الله بهجت ره

درمحضرآیت الله بهجت ره

سؤال: وجوب صله رحم چند روز یک‌بار است؟ وجوبش درباره پدر و مادر چگونه است؟

سؤال: وجوب صله رحم چند روز یک‌بار است؟ وجوبش درباره پدر و مادر چگونه است؟

جواب: همانکه همه این‌ها در ترک قطع، شریک هستند؛ اما قطع (رحم) مختلف است، یک دفعه انسان مثلاً هیچ با آنها ارتباط ندارد نه کتابت نه …. در حال اختیار، در حال اضطرار، این‌ها مختلف هستند. قطع [رحم] محرّم[و حرام] همان است که هیچ‌گونه ارتباطی نباشد و حال آنکه ممکن است کتابت بکند، ممکن است برای آن‌ها یک چیزی را اهداء بکند .

 bahjat_ir

فرازی از وصیت نامه شهید :

فرازی از وصیت نامه شهید :

مطمئن باشید که دین خدا و اسلام را خود خداوند به واسطه ی حجت خودش بر روی زمین محافظت می کند و حجت خدا بر روی زمین که امام زمان(عج) هستند به واسطه ی نائب آن حضرت که بلاشک مقام معظم رهبری هستند مدیریت می شود و وظیفه ی ما در این برهه از زمان که تمام کفر مقابل اسلام ایستاده اند تا آن را تضعیف و به خیال پوچ و بیهوده ی خود نابود کنند، سنگین است. و باید تمام تلاش خود را بکار ببریم که فرمایشات قرآن و اهل بیت علیهم السلام و نائب امام زمان(عج) را خوب درک کرده و در زندگی و روش و رفتار و کردار و عملمان نشان دهیم تا سعادتمند شویم.

شهید مدافع حرم محمد استحکامی

امام خامنه ای حفظه الله تعالی :

 «جنگ نخواهد شد؛ چرا؟ برای خاطر اینکه جنگ دو طرف دارد: یک طرف ما هستیم، یک طرف او است؛ ما که خب جنگ را شروع نمیکنیم... طرف آمریکایی و آمریکایی‌ها هم جنگ را شروع نمیکنند، برای اینکه گمان میکنم آمریکایی‌ها هم میدانند که اگر جنگی را اینجا شروع کنند، صددرصد به ضررشان تمام خواهد شد. جمهوری اسلامی و ملّت ایران آن مجموعه‌ای هستند که هرکس به آنها تعرّض بکند ممکن است ضربه بزند، امّا ضربه‌ی بزرگ‌تر را خودش خواهد خورد... درست است که خیلی چیزها را ممکن است نفهمند، امّا به نظرم می‌آید این‌قدر هم چیز نیستند که این را نفهمند! جنگ نخواهد شد، مطمئنّاً.»

آیت الله العظمی بهجت قدس سره :

عشق_و_محبت

http://uupload.ir/files/c5tq_%D8%B9%D8%B4%D9%82.jpg

عشق_و_محبت

هرکس بخواهد کسی را عاشق و دیوانه خودسازد بطوریکه یک ساعت بدون او شکیبایی نداشته باشد این ذکر را بر آب بخواند و دم کند

بار ها تجربه شده

(ویژه خواهران)مشاهده

http://eitaa.com/joinchat/1296236561Cddd925c28e

[گسترده رایگان 313 & 110]

انسان گاهی در امر دین اشکالی به نظرش می‌رسد و یا شبهه‌ای به او القا می‌شود،

http://uupload.ir/files/8vsz_%D8%A7%D9%86%D8%B3%D8%A7%D9%86_%DA%AF%D8%A7%D9%87%DB%8C.jpg

انسان گاهی در امر دین اشکالی به نظرش می‌رسد و یا شبهه‌ای به او القا می‌شود، گمان می‌کند که آن اشکال دیگر جوابی ندارد و پیشِ خود و بدون مراجعه به اهل آن قضاوت می‌کند و می‌گوید: پس دین باطل است و ایراد دارد. چگونه از اهل دین و اهل علم می‌ترسی و نزد آنها نمی‌روی و از آنها سؤال نمی‌کنی، ولی از خود شبهه و اشکال نمی‌ترسی که چه‌بسا موجب نابودی و هلاک دائمی تو گردد؟!

آیت‌الله بهجت

در محضر بهجت، ج١، ص۶٨

Be_Sooye_Zohoor