درمحضرآیت الله بهجت ره
درمحضرآیت الله بهجت ره

درمحضرآیت الله بهجت ره

آیت‌الله بهجت :

http://uupload.ir/files/aa6v_%D9%87%D8%B1%DA%A9%D8%B3_%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%D8%AE%D9%88%D8%A7%D9%87%D8%AF.jpg

آیت‌الله بهجت :

هرکس می‌خواهد دعایش مستجاب شود، برای نجات مؤمنین و مؤمنات دعا کند.

در محضر بهجت، ج٢، ص١۵۵

پسر مرحوم آیت‌الله بهجت:

http://uupload.ir/files/qhgf_%D9%BE%D8%B3%D8%B1.jpg

پسر مرحوم آیت‌الله بهجت:

پدرم به خاطر حرف مردم قدرت خود در پیش‌بینی آینده را کتمان می‌کردند/ یک عکاس ۳۰ عکس از ایشان گرفت اما تمامش موقع چاپ سفید بود!

https://www.yjc.ir/00T5qW

YjcNewsChannel

خواب_بد_وکابوس_میبینم_چه_کنم

http://uupload.ir/files/kznc_%D9%81%D8%B9_%D9%85%D8%B4%DA%A9%D9%84.jpg

خواب_بد_وکابوس_میبینم_چه_کنم

رفع مشکل خواب‌های بد و کابوس

گزیده‌ای از پرسش‌ها و پاسخ‌ها از محضر آیت‌الله بهجت قدس‌سره

پرسش: برای خواب‌های بد و کابوس چه مرقوم می‌فرمایید؟

پاسخ: بسمه‌تعالی، سوره‌های که با «قل» شروع می‌شود در وقت خواب بخواند و علاوه بر آن دعایی که در جنات‌الخلود نقل کرده‌اند، که اولش این است: «سبحان الله ذی الشأن دائم السلطان...» را بخواند.

به‌سوی محبوب، ص۸۷

توضیح_بیشتر:

سُبْحانَ الله‌ِ ذِی الشأنِ، دائِمِ السلْطانِ، عَظیمِ الْبُرهانِ، کل یوْمٍ هُوَ فی شَأْنٍ، یا مُشْبِعَ البُطُونِ الْجائِعَةِ، وَ یا کاسِی الْجُنُوبِ الْعارِیةِ، یا مُسَکنَ الْعُرُوقِ الضارِبَةِ، وَ یا مُنَومَ الْعُیونِ الساهِرَةِ، سَکنْ عُرُوقِی الضارِبَةِ وَ أَذنْ [ائْذَنْ] لِعَینی نَوْما عاجِلاً

پاک و منزه است خداوند صاحب شأن و عظمت که سلطنتش دائمی، و دارای دلیل روشن و بزرگ است، هم او که هر لحظه در کاری است. ای سیرکننده‌ی شکم‌های گرسنه، و ای پوشاننده‌ی بدن‌های عریان، ای آرام‌کننده‌ی رگ‌های تپنده، و ای به خواب برنده‌ی چشم‌های بیدار، رگ‌های تپنده مرا آرام کن، و سریعاً خواب را همدم چشمم نما

behjat135

 

نقش نماز در درمان بیماری ها

نقش نماز در درمان بیماری ها

آیت الله بهجت(ره)

شخصی می گفت: من بیمار شده و به دکتر مراجعه کردم . دکتر گفت: شما باید ورزش کنید، اگر چه به زیاد  نماز خواندن! من هم زیاد نماز خواندم و بیماری ام که سردرد بود خوب شد.

نقش نماز در سلامتی جسم انکار ناپذیر می باشد. خم شدن مکرر سر به پایین در هنگام رکوع و سجود، سپس بالا آمدن سر هنگام ایستادن و نشستن کمک می کند که خون بیشتری به مغز برسد. سجده باعث آسودگی و آرامش  در فرد می شود و عصبانیت  را کاهش می دهد.

مدت زمان ذکر رکوع باعث تقویت عضلات صورت و گردن و ساق پا و ران ها می شود و به این ترتیب به جریان خون در قسمت‌های مختلف بدن کمک می کند.

منبع: توصیه های پزشکی عارفان،

آیت الله بهجت،ص ۳۷

حامیان قانون و عدالت

‌‌‌‌‌‌

آیت الله بهجت:

http://uupload.ir/files/ypx_%D9%88%D8%A7%D9%82%D8%B9%D8%A7.jpg

آیت الله بهجت:

واقعا آسیه زن فرعون چه ایمانی داشته در حالی که به چهار میخ بسته شده بود، می گفت:پروردگارا! خانه ای در بهشت نزد خود برای من مقرر بفرما.

خداوند ایمان کسانی را که در گرفتاری ها ثابت قدم بمانند، تقویت می کند تا هیچ ابتلایی آنها را از پا در نیاورد و با ایمان و ذکر و انس با خدا از دنیا بروند. اگر خدا معین و یاور ما نباشد، هیچ کاره ایم.

در محضر بهجت/ج2/ص226