درمحضرآیت الله بهجت ره
درمحضرآیت الله بهجت ره

درمحضرآیت الله بهجت ره

حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره:

حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره:

حضرت ابوالفضل علیه‌السلام نیز با آن فداکاری‏هایش[١] می‏خواست به آنان بفهماند که محبت خدا و محبت دوستان خدا چیز دیگری است که تحمل هرگونه دشواری و ناگواری و سختی در راه رسیدن به آن، سهل و آسان و شیرین است.

رحمت واسعه، ویراست سوم، ص٧۶

پی‌نوشت:

[1]. امام سجاد علیه‌السلام در بیان فداکاریها و مقامات عمویش، حضرت  عباس علیه‌السلام، به عبیداللهبنعباس فرمود: «خدا عباس علیه‌السلام را رحمت کند، ایثار کرد و بلا دید و جانش را فدای برادرش کرد تا دستانش قطع شد و خدای عزوجل در عوض دستانش، دو بال، مانند جعفربنابیطالب علیهم‌السلام، به او داد که با فرشتگان در بهشت پرواز میکند و عباس نزد خدای تبارکوتعالی مقامی دارد که روز قیامت همۀ شهدا به آن غبطه میخورند»؛ امالی صدوق، ص462.

خاطره‌ای کوتاه از سبک زندگی

https://s6.uupload.ir/files/%D8%AE%D8%A7%D8%B7%D8%B1%D9%87%E2%80%8C%D8%A7%DB%8C_zmd8.jpg

خاطره‌ای کوتاه از سبک زندگی

آیت‌الله بهجت (ره) :

از کانادا آمده بود آقا را ببیند، از پدر و مادری لبنانی و کانادایی بود. چیزهایی شنیده بود و کنجکاو بود. دلهره و شک در چهره‌اش پیدا بود. وارد اتاق شد، دید آقا دارد تسبیح می‌چرخاند. به لب‌های آقا خیره شد، دید تکان نمی‌خورند. با خود گفت:  «این چه عالمی است که تسبیح می‌گرداند و ذکر نمی‌گوید؟!»

هنوز ننشسته بود که آقا فرمود: «بله! ذکری از امام سجاد  علیه‌السلام روایت  شده است که هر کس آن ذکر  را بعد از نماز صبح بخواند، تا غروب هر چه  تسبیح بگرداند، برای او ذکر می‌نویسند.» رنگش پرید. فقط سکوت کرد. آن‌هایی که نشسته بودند، چیزی نفهمیدند؛ نمی‌دانستند چه خبر است؟!

(بر اساس خاطرۀ حجت‌الاسلام و المسلمین علی بهجت)

این بهشت، آن بهشت، ص۵۶

آیت الله بهجت(ره): از عالمی پرسیدند بالاترین وزنه چند کیلو است که یه نفر بزنه و بهش بگن پهلوان .

https://s6.uupload.ir/files/%D8%A7%D8%B2_%D8%B9%D8%A7%D9%84%D9%85%D9%8A_w6hc.jpg

آیت الله بهجت(ره):

از عالمی پرسیدند بالاترین وزنه چند کیلو است که یه نفر بزنه و بهش بگن پهلوان . گفت بالاترین وزنه یه پتوی یک کیلویی است که هنگام نمازصبح بتواند از روی خودبلند کند

#آیت‌_الله_بهجت

آیت‌الله العظمی بهجت رحمه الله علیه:

https://s6.uupload.ir/files/%D9%87%D8%B1_%DA%86%D9%86%D8%AF_ecma.jpg

آیت‌الله العظمی بهجت رحمه الله علیه

 هر چند حضرت حجت (عج) از ما غایب و ما از فیض حضور آن حضرت محرومیم، ولی اعمال مطابق یا مخالف راه و رسم آن حضرت را می دانیم؛ و این که آیا آن بزرگوار را با اعمال و رفتار خود خشنود، و یا آن حضرت را با اعمال ناپسند، ناراضی و ناراحت می کنیم!

بهجت (ره) آیا حضرت صاحب عجل الله تعالی فرجه الشریف که از دست دشمن‏‌ها در پشت پرده‏ غیبت است،

https://s6.uupload.ir/files/%D8%A2%DB%8C%D8%A7_%D8%AD%D8%B6%D8%B1%D8%AA_%D8%B5%D8%A7%D8%AD%D8%A8_re18.jpg

آیت الله بهجت (ره)

آیا حضرت صاحب عجل الله تعالی فرجه الشریف که از دست دشمن‏‌ها در پشت پرده‏ غیبت است،از دوستانش هم غافل است که هر چه بر سرشان آمد،آمد؟این خیال ها از ضعف ایمان است.آیا میشود که حضرت جهت حقانیت مذهب را تقویت و تأیید نکند؟خدا میداند آن حضرت تا به حال چه کرده و چه می کند.

چقدر فرق است بین کسی که او را «عَینُ الله‏ الناظِرَة؛چشم بینای خدا»،و این مجلس ما را در محضر او میداند،و یقین دارد که حدود و اندازه‏ همه‏ کلمات و... نزد آن حضرت از واضحات است،و کسی که چنین فکر نمیکند...

 در محضر بهجت، ج۳، ص۲۷۶