درمحضرآیت الله بهجت ره
درمحضرآیت الله بهجت ره

درمحضرآیت الله بهجت ره

مرحوم آیت الله بهجت (ره) عالمی زاهد و بسیار ساده زیست بودند.

مرحوم آیت الله بهجت (ره) عالمی زاهد و بسیار ساده زیست بودند. در منزل و اتاق ایشان زیلوهایی پهن شده بود که قسمتهایی از آن از بین رفته بود. گمان کنم متعلق به چهل سال قبل بود.

آن موقع، مرجع نبودند اما بعد از مرجعیت‌شان هم وضع همین گونه بود، حتی با رفت وآمدهایی که اقتضای مرجعیت ایشان بود زندگیشان عوض نشد و در عین حال اهل بخشش و بذل بودند.

روزی به منزل آقا رفتم. مشغول قرائت بیتی به مضمون «دوستان را کجا کنی محروم *** تو که با دشمنان نظر داری» بودند و آن را با آهنگ ملایمی زمزمه می کردند.

سپس در همان حال، مبلغ محسوسی را به عنوان شیرینی ازدواج به بنده دادند. عرض کردم اگر اری از بنده ساخته است، در خدمتم.

با حالتی طنزگونه فرمودند: از این در که خارج شدی، داخل گذر خان می شوی. زنبیلی برمی‌داری و مقداری دعا برای من می فرستی که سخت محتاج آن هستم

آیت الله بهجت(ره) :

http://uupload.ir/files/yxio_%DB%8C%DA%A9%DB%8C_%D8%A7%D8%B2.jpg

آیت الله بهجت(ره) :

یکی از علما در نجف می فرمود : فشار رزق و روزی بر من بسیار شد ، یکدفعه از دهانم خارج شد " ما الحیله " چه کار و حیله ای را به خرج دهم ، در همان حال صدائی را شنیدم که فرمود " ترک الحیله "  حیله ها را ترک کن .

توصیه آیت_الله_بهجت(ره) به خیرات برای اموات

http://uupload.ir/files/h5nz_%D8%AA%D9%88%D8%B5%DB%8C%D9%87.jpg

توصیه آیت_الله_بهجت(ره) به خیرات برای اموات

مرحوم آیت_الله_سعادت_پرور(ره) نقل می کنند:

پس از فوت خواهرم، به خدمتشان رسیدم، دستور فرمود: روزهاى جمعه، سوره‏ى صافات و توحید را برایشان بخوانم و خیرات هم بنمایم.

سپس فرمود:

شخصى، کسى را- که زنده بود- در خواب مى‏بیند، در میان باغى است و قصرهایى در آن جا است، مى‏پرسد: این قصرها براى کیست؟ مى‏گوید: براى من است، آن شخص‏

تعجب مى‏کند، مى‏گوید: تعجب مکن، عجیب‏تر از این، آن که این قصرها را در برابر دو فلس به من داده‏اند!

سپس بیدار مى‏شود و او را ملاقات مى‏کند و خوابش را برایش تعریف مى‏کند، مى‏گوید: بله، روز گذشته (مثلًا) دو فلوس دادم، کوزه‏اى خریدم و با آن، به مردم آب دادم.

برگرفته از کتاب رسائل عرفانی ص168.

آیت الله بهجت (ره) :

http://s9.picofile.com/file/8320069800/%D9%82%D8%B5%D8%AF_%D8%A7%D8%B2%D8%AF%D9%88%D8%A7%D8%AC.jpg

آیت الله بهجت (ره) :

قصد ازدواج داری ولی هنوز شرایطش بوجودنیومدہ؟!

پس در قنوت نمازت زیاد بگو ؛ «ربنا هَب لَنامِن أَزواجِنا و ذُرِیّاتِنا قُرّةَ أَعیُنٍ وَاجْعَلْنالِلْمتّقین»َ

alabd110