درمحضرآیت الله بهجت ره
درمحضرآیت الله بهجت ره

درمحضرآیت الله بهجت ره

آیت الله بهجت (ره) :

http://uupload.ir/files/92dm_%D8%AD%D8%B1%D9%85_%D9%85%D8%B7%D9%87%D8%B1_%D8%AD%D8%B6%D8%B1%D8%AA_%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%85_%D8%B1%D8%B6%D8%A7.jpg

آیت الله بهجت (ره) :

حرم مطهر حضرت امام رضا علیه‌السلام نعمت بزرگ و گران‌قدری است که در اختیار ایرانی‌هاست، عظمتش را خدا می‌داند، به‌حدی که امام جواد علیه‌السلام می‌فرماید: «زیارت پدرم از زیارت امام حسین علیه‌السلام افضل است، زیرا امام حسین علیه‌السلام را عامه و خاصه زیارت می‌کنند، ولی پدرم را جز خاصه (شیعیان دوازده امامی) زیارت نمی‌کنند».

در محضر بهجت، ج۱، ص ۳۲۸

میلاد امام رضا علیه السلام مبارک

نشر آثار آیَتٌ اَلله بَهجَت (ره)

‍آیت_الله_بهجت: آیا می دانید فایده گفتن (بسم الله الرحمن الرحیم)

‍آیت_الله_بهجت:

آیا می دانید فایده گفتن

(بسم الله الرحمن الرحیم)

در آغاز هر کاری چیست؟

اگر شما عادت کنید که در ابتدای هر کاری بسم الله الرحمن الرحیم بگویید ، فردا در روز قیامت وقتی نامه اعمالتان بدستتان داده می شود

قبل از آنکه آن را بخوانید

بسم الله الرحمن الرحیم می گویید

و ناگهان می بینید که همه گناهانتان

از نامه اعمالتان پاک شده است

می پرسید چه شد ؟

در این زمان ازطرف خداوند

ندایی می آید

که ای بنده ، تو ما را

با نام رحمن و رحیم فراخوانده ای

پس ماهم باتو مقابله به مثل کرده ایم

و گناهانت را بخشیده ایم

حضرت آیت‌الله بهجت (ره) :

http://uupload.ir/files/memn_%D8%AF%D8%B1_%D8%B1%D9%88%D8%A7%DB%8C%D8%AA.jpg

حضرت آیت‌الله بهجت (ره) :

در روایت آمده است : خانه‌هایی که در آنها تلاوت قرآن می‌شود، «تُضِیئُ لأهْلِ السمآءِ کما یضِیئُ النجْمُ [أَلْکوکبُ الدری] لأهْلِ الأرْضِ؛ چنان‌که ستاره [یا ستاره‌ی درخشنده] برای اهل زمین می‌درخشد، برای آسمانیان می‌درخشند».

 در محضر بهجت، ج2، ص296

alabd110

ناراحت نیستند که حضرت غائب است!؟

ناراحت نیستند که حضرت غائب است!؟

آیت الله بهجت ره: هر دقیقه ای که میگذرد جایگزین و عوض ندارد، از دست رفته و گذشته است و دیگر برنمیگردد. ای کاش اگر خانه و درِ خانه را نمیدانیم، کوچه را می دانستیم.

حاج محمد على فشندی (ره) هنگام تشرف به محضر حضرت صاحب - عجل الله تعالی فرجه الشریف. عرض می کند: مردم دعای توسل می خوانند و در انتظار شما هستند و شما را می خواهند، و دوستان شما ناراحتند. حضرت می فرماید: دوستان ما ناراحت نیستند!

ای کاش می نشستیم و درباره ی این که حضرت غائب -علیه السلام- چه وقت ظهور می کند، با هم گفت و گو می کردیم، تا حداقل از منتظرین فرج باشیم. اشخاصی را می خواهند که تنها برای آن حضرت باشند. کسانی منتظر فرج هستند که برای خدا و در راه خدا منتظر آن حضرت باشند، نه برای برآوردن حاجات شخصی خود. چرا ما حداقل مانند نصاری که در مواقع تحیر با انجیل ارتباط دارند، با آن حضرت ارتباط برقرار نمی کنیم؟!

منبع: در محضر بهجت ج۲

الّلهُـمَّ عَجِّــلْ لِوَلِیِّکَـــ الْفَـــرَج