درمحضرآیت الله بهجت ره
درمحضرآیت الله بهجت ره

درمحضرآیت الله بهجت ره

آیت الله بهجت رحمة‌الله‌علیه: استادم سیدعلی قاضی را در خواب دیدم...

آیت الله بهجت رحمة‌الله‌علیه:

استادم سیدعلی قاضی را در خواب دیدم

به او گفتم چه چیزی حسرت شما در دنیاست که انجام نداده اید.

ایشان فرمودند: حسرت میخورم که چرا در دنیا فقط روزی یک مرتبه #زیارت_عاشورا میخواندم.

وحشتناک ترین لحظه زمانی است که انسان را در سرازیری قبر میگذارند.

شخصی نزد امام صادق(ع) رفت و گفت: من از آن لحظه میترسم. چه کنم؟

امام صادق (ع) فرمودند: زیارت عاشورا را زیاد بخوان.

آن فرد گفت چگونه با خواندن زیارت عاشورا از خوف آن لحظه در امان باشم.

امام صادق فرمود:

مگر در پایان زیارت عاشورا نمیخوانید، اللهم ارزقنی شفاعة الحسین یوم الورود؟

یعنی خدایا شفاعت حسین(ع) را هنگام ورود به قبر روزى من کن.

زیارت عاشورا بخوانید تا امام حسین (ع) در آن لحظه به فریادتان برسد.

اگر خواستید قرائت زیارت عاشورا را ترویج کنید براى دیگران ارسال نمایید...

امیدوارم هر دستى که این پیام را مى فرستد آتش جهنم را لمس نکند!!!

#نظر_اجنه_درباره_آیت_الله_بهجت❗️

#نظر_اجنه_درباره_آیت_الله_بهجت❗

#خاطره_منتشر_نشده

یک بار بچه‌های کوچک کتابی خوانده بودند و خیلی از جن وحشت کرده بودند . آیت الله بهجت به بچه‌ها فرمودند : بیایید با شما کار دارم  . دیدم آقا به آن‌ها فرمودند: جن ترس ندارد ، آن‌ها کاری به مومن ندارند .

ایشان گفتند:"من خودم وارد منزلی شدم(منزل عمویشان در کربلا) خواستم بروم داخل اتاق، صاحبخانه گفت: آن‌جا نرو جن دارد. گفتم: باشد به من کاری ندارند. رفتم داخل اتاق دراز کشیدم ، عمامه‌ام را پهلوی خودم گذاشتم و عبایم را روی سرم کشیدم.

پاسی از شب که گذشت ، صدای پای آن‌ها را بیرون در اتاق می‌شنیدم. یک دفعه احساس کردم که یکی از این پاها به در اتاق نزدیک شد. از پنجره خودش را بالا کشید و داخل اتاق را نگاه کرد. دید که من اینجا خوابیدم و عمامه‌ام کنارم است. رفت به آن‌ها گفت: برویم #این_آدم_لشکر_خداست."

منبع نشر آثار آیت الله بهجت

خاطره‌ای جالب از دلیل مسلمان شدن یک کشیش مسیحی، از زبان آیت‌الله بهجت

خاطره‌ای جالب از دلیل مسلمان شدن یک کشیش مسیحی، از زبان آیت‌الله بهجت

آن نصرانی که در زمان ما کشیش بوده، گفت: «کتابخانه سوریه دست من بود. عموم به اذن من، وقتی باز می‌کردم از این کتابخانه استفاده می‌کردند. یک اتاق خصوصی بود که کتاب‌های خصوصی در آن اتاق بود، هیچ‌کس را به آن راه نمی‌دادیم. فقط من خودم که رئیس آن کتابخانه بودم، اجازه داشتم که بروم. دیگران را اجازه نداشتم راه بدهم. [روزی] رفتم و تورات یا انجیلی را دیدم. دیدم روی یک اسمی، یک مومی گذاشته‌اند، یک شَمعه‌ای گذاشته‌اند [که نوشته بود:] «بعد از من، این پیغمبر است». هر طور بود، سعی کردم، این شمعه را بردارم، به‌طوری که زیرش هر چه هست، پاره نشود. خیلی‌خیلی زحمت کشیدم که این شمعه را بردارم. دیدم بله! همین حضرت محمد صلی‌الله‌علیه‌وآله‌ است ـ که آنها در لغت خودشان، حالا لغت عِبری است، سریانی است، چه هست، می‌گویند: مُدمُد ـ این سبب شد از برای اینکه من، اختیار کردم دین اسلام را».

بعد هم که آمده بود، یک رساله‌هایی نوشت بر علیه تنصّر و تهوّد؛ نان مغفرت و نمی‌دانم چیزهایی که آنها دارند، همه بر خلاف دین است، از خودشان جعل کرده‌اند، اینها را هم در آنجا ذکر کرده است. بالأخره، بنده خودم هم آن جوان را دیدم ـ جوان بود شاید سی سال داشت ـ مسلمان شده بود. مسلمان شده بود و قبائح آنها و کارهای جعلی آنها را در رساله‌هایی علیه آنها نوشت.

اردیبهشت١٣٨٨، درس فقه، کتاب جهاد

به نقل از ایت الله بهجت برای موفقیت در زندگی و رفع مشکلات تان بنابر ماه تولد خود نکات زیر را مطالعه کنید

به نقل از ایت الله بهجت

برای موفقیت در زندگی و رفع مشکلات تان بنابر ماه تولد خود نکات زیر را مطالعه کنید

به عنوان مثال مرداد ماه ، فردی که متولد مرداد است باید در زندگی خود خشوع و فروتنی داشته باشد ، سوره الرحمن را زیاد بخواند و هر روز ۱۰۰ مرتبه صلوات بفرستد تا در زندگی اش به موفقیت و عزت دست یابد و به همین صورت نیز ماه های دیگر ...

متولدین فروردین : خواندن آیت الکرسی + سوره کهف + 100صلوات

متولدین اردیبهشت : خواندن چهارقل + سوره یاسین + دو رکعت نماز حاجت در زمان گرفتاری

متولدین خرداد : استغفار کردن + خواندن سور ه حمد +چهارقل + صدقه دادن هر روزه

متولدین تیر : گذشت از خطاهای دیگران + خواندن سوره نباء + استعاذه + صدقه دادن هر روزه

متولدین مرداد : خشوع و فروتنی داشتن + خواندن سوره الرحمن + 100 صلوات

متولدین شهریور : صله ی رحم + خواندن سوره واقعه + صدقه دادن هر روزه

متولدین مهر : خواندن آیت الکرسی + سوره ملک + صدقه دادن هر روزه

متولدین آبان : استغفار کردن + خواندن سوره قریش + 100صلوات

متولدین آذر : خواندن آیت الکرسی + خواندن سوره زلزال + دو رکعت نمازحاجت در زمان گرفتاری

متولدین دی : گذشت و عطوفت داشتن + خواندن سوره تکویر + صدقه دادن هر روزه

متولدین بهمن : استغفار کردن + خواندن سوره قدر + 100صلوات

متولدین اسفند : خواندن آیت الکرسی + خواندن سوره شمس + صدقه دادن هر روزه.

خاطراتی کوتاه از سیره و سبک زندگی آیت‌الله بهجت(ره):

https://s4.uupload.ir/files/%D8%AE%D8%A7%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AA%DB%8C_%DA%A9%D9%88%D8%AA%D8%A7%D9%87_cu9b.jpg

خاطراتی کوتاه از سیره و سبک زندگی آیت‌الله بهجت(ره):

مراسم ختم که تمام شد، جمعیتی دور آقا حلقه زدند؛ دوست داشتند به آقا نزدیک‌تر شوند، التماس دعا بگویند، دستش  را ببوسند. وسط شلوغی، جوانی آمد جمعیت را کنار بزند که ناخواسته با آقا  برخورد کرد؛ آقا محکم به زمین خورد، طوری که عمامه از سرش افتاد. جوان ترسید؛ هاج‌وواج نگاهش را به سمت مردم چرخاند، از خجالت سرخ شد؛ مردم نگران آقا بودند. آقا بلند شد، بدون معطّلی؛ عمامه‌اش را که بر سر گذاشت، گفت: «این عبای ما کمی بلند است، بعضی وقت‌ها زیر پای‌مان گیر  می‌کند و ما را به زمین می‌زند.» جمعیت خندید، آقا هم...   جوان به عبا نگاه می‌کرد. بر اساس خاطرۀ یکی از همراهان آقا

این بهشت، آن بهشت، ص۴۶

همیاران آسایشگاه معلولین و سالمندان گیلان-رشت (خیریه)