درمحضرآیت الله بهجت ره
درمحضرآیت الله بهجت ره

درمحضرآیت الله بهجت ره

چه چیزی از دعا برای فرج امام زمان مهمتر است؟!

چه چیزی از دعا برای فرج امام زمان مهمتر است؟!

آیت‌الله بهجت:

مهم‌تر از دعا برای تعجیل فرج حضرت مهدی (عج)، دعا برای بقای ایمان و ثبات قدم در عقیده و عدم انکار آن حضرت تا ظهور او می‌باشد؛ زیرا مردن، تنها قطع حیاتِ دنیای چند روزه فانی است، اما بیرون رفتن از عقیده صحیح، موجب هلاکت ابدی از حیات جاوید آخرت و خلود در جهنم است؛ لذا حضرت امیر(ع) در لیلةُالمَبیت از رسول اکرم(ع) می‌پرسد: «أَفِی سَلامَةٍ مِنْ دِینِی؟؛ آیا دین من سالم خواهد بود؟» یعنی از استقامت در دین و ثبات ایمان و عقیده تا مرز شهادت را ـ که از خود شهادت بالاتر است ـ از آن حضرت سؤال می‌کند.

این دعا خیلی عالی است که دستور داده شده است در زمان غیبت خوانده شود، که: «یا أَلله‏ُ یا رَحْمانُ یا رَحِیمُ! یا مُقَلبَ الْقُلُوبِ، ثَبتْ قَلْبِی عَلی دِینِک؛ ای خدا، ای رحمت‌گستر، ای مهربان، ای گرداننده دل‌ها، دل مرا بر دینت ثابت و استوار بدار».

در محضر بهجت، ج۲، ص۱۰۱

توصیه آیت الله بهجت (ره )به زیارت عاشورا

توصیه آیت الله بهجت (ره )به زیارت عاشورا

از آیت الله بهجت پرسیدند: داستان ها و قضایایى از کسانى که پیوسته زیارت عاشورا مى خواندند و به این صورت، متوسل مى شدند، گردآورى و چاپ شده است. نظر حضرت عالى در این باره چیست؟

ایشان پاسخ داده اند که: متن زیارت عاشورا، بر عظمت آن گواه است؛ خصوصا با ملاحظه آنچه در سند زیارت رسیده است که حضرت صادق (علیه السلام) به صفوان مى فرماید:

این زیارت و دعا را بخوان و بر آن مواظبت کن. به درستى که من چند چیز را بر خواننده آن تضمین مى کنم: ۱. زیارتش قبول شود. ۲. سعى و کوشش وى مشکور باشد ۳. حاجات او هرچه باشد، برآورده شود و ناامید از درگاه خدا برنگردد.

اى صفوان! این زیارت را با این ضمان، از پدرم یافتم و پدرم از پدرش…تا امیرالمؤمنین (علیه السلام) و حضرت امیر نیز از رسول خدا (صلى الله علیه و آله و سلم) و رسول خدا (صلى الله علیه و آله و سلم) از جبرئیل و او هم از خداى متعال نقل می کند و هرکدام این زیارت را با این ضمان، تضمین کرده اند و خداوند به ذات اقدس خود قسم یاد نموده که: هرکس این زیارت و دعا را بخواند، دعا و زیارت وى را بپذیرم و خواسته اش هر چه باشد، برآورده سازم.

و از سند او استفاده مى شود که زیارت عاشورا از احادیث قدسى است و همین مطالب، سبب شده است که علماى بزرگ ما و استادان ما با آن همه مشغولیت هاى علمى و مراجعاتى که داشتند به خواندن آن مقید بودند تا جایى که استاد ما، مرحوم حاج شیخ محمد حسین اصفهانى، از خداوند خواسته بودند که در آخر عمرشان، زیارت عاشورا را بخوانند و سپس قبض ‍ روح شوند و دعایشان هم مستجاب شد و پس از پایان این زیارت، درگذشتند.

تقید شیخ صدرا بادکوبه ای به زیارت عاشورا

شیخ صدرا بادکوبه اى با تبحرش در علوم عقلى و نقلى، آنچنان مقید به زیارت عاشورا بود که به هیچ عنوان، آن را ترک نکرد و کسى باورش ‍ نمى آمد که ایشان، این چنین پاى بند به عبادات و زیارت عاشورا باشد.

یکى از بزرگان هم نقل مى کردند روزى به قبرستان وادى السلام رفتم، در مقام حضرت مهدى (عجل الله تعالى فرجه الشریف) دیدم پیرمردى نورانى، مشغول زیارت عاشورا است و از حالات او معلوم شد که زائر است. نزدیک او رفتم ؛ حالت کشف براى من نمودار شد و حرم امام حسین (علیه السلام) و زائران آن حضرت را که مشغول رفت و آمد و زیارت بودند، مشاهده کردم! (شرح زیارت عاشوراء و داستان هاى شگفت آن: ۳۳-۳۶.)

منبع:

منبع: آینه حقیقت امام حسین علیه السلام در کلام آیت الله بهجت

 

(زنگ سلامت) رفع گرمازدگی در تابستان

رفع گرمازدگی در تابستان

تخم شربتی

گلاب خالص

هندوانه

به لیمو

خاکشیر و شربت آبلیمو

عناب

هنگام گرمازدگی از دوش سرد ،

باد مستقیم کولر

و مایعات سرد اجتناب کنید

#صدای_معلمان سلام لطفا صدای ما مردم حاشیه شهررابه گوش مسئولان برسانید

#صدای_معلمان

سلام لطفا صدای ما مردم حاشیه شهررابه گوش مسئولان برسانید

مدرسه تقوا در طرق به بهانه های مختلف سرویس کولر و پول برگه و...ازبچه های ما پول میگیرد

سرجلسه امتحان نهایی مدیرمدرسه اعلام کرده ۳۰هزارتومان بیاورید وتهدیدکرده

چرا سر جلسه امتحان نهایی به بچه های مااسترس وارد میکند.

با سلام

لطفا بفرمایید ما که الان چندین سال هست مبلغی هرماهه ازحقوقمان بابت صندوق ذخیره کسر می شود و در حال حاضر حدود ۲۰۰ هزار تومان هرماهه از حقوق کسر می شود، در ازای آن صندوق تا حالا چه خدماتی به من نوعی ارائه داده؟

سوال دیگری دارم

آیا حضور معلم ابتدایی در تابستان برای برگزاری کلاس جبرانی برای دانش آموزانی که در تدریس مجازی حضور نداشتن اجباری است؟

در پاسخ فردی که گفته بودن:چرا در مناطق بالا شهر برق قطع نمیشه!!!! من در این مناطق مستاجرم، بعضی روزها متوالی پشت سر هم قطع میشه و گاهی هم روز در میان قطع میشه

چرا حق الزحمه امتحانات خردادماه پارسال -۱۳۹۹- پرداخت نمیشود ما دبیران متوسطه چه گناهی انجام داده ایم

باسلام واحترام

‏همکاران فرهیخته، همان طور که در رسانه های مجازی و اجتماعی دیدیم و شنیدیم و خواندیم. حتی بودجه افزایش پنجاه درصدی فوق‌العاده ویژه کارکنان دولت؛ برای سال 1400هم در نظر گرفته شده است. گویا آموزش و پرورش و وزیر و معاونانش، منتظر نشسته اند تا دستور کتبی دریافت کنند.

‏هنوز مطالبات قبلی ازجمله حق التدریس اسفند ۹۸ وفروردین ۹۹ وکمک هزینه های ازدواج وفوت و پاداش و مرخصی مناطق محروم، تسویه نشده است. انگار آقایان این موارد را کلا فراموش کرده اند.

‏سلام وعرض ادب..جناب وزیرمحترم آپ...اگه یک وزیرما لیسانس بود یا فوق لیسانس  ما نبایدبهش بگیم وزیر..یا نبایدحقوق ورارت رو بگیره...حالا یک معلم فوق دیپلم یا دیپلم  رو میشه بگیم شما معلم نیستید ومزایای معلمی رو بهش ندیم اونم باسابقه ها وکارایی ها ی بسیاربالا...رتبه بندی حق همه ی معلمان است..

با سلام چرا هر بار به اداره ناحیه۷ مراجعه میکنیم کار رو امروز و فردا میکنند تماس تلفنی رو که اصلا پاسخگو نیستند

سلام.خواهشا اداره کل یه فکری بکنه.سایت نقل و انتقالات چرا درخواست رو ثبت نمیکنه.

 ‏داره مهلتش تموم میشه . ‏باید کجا تماس بگیریم؟؟

سلام خدا قوت لطفا این پیام رو در کانال بزارین تا شاید یکی دلش رحم بیاد و به گوش  جناب خدابنده برسونه در قوچان  همکاری که هنوز چندین سال به بازنشستگیش مونده مدام معاون اموزگاره ولی من که دو سالم مونده رو با در خواستم موافقت نمیکنن میگن ما سال آخریا رو میخایم در صورتی که سال قبل درخواست دادم گفتن دو سال اخریا همیشه در اولویت هستن

با عرض سلام و خسته نباشید.

‏ما معلمان وظیفه مظلوم بعد از ٩١ خواهان تعیین تکلیف استخدامی هستیم ، نیروهای معلم وظیفه دارای تاییدیه هسته گزینش ، مصاحبه تخصصی و مصاحبه گزینش،  کد پرسنلی و دو سال سابقه خدمت در مناطقی هستند که بعضا معلمان رسمی نیز پا به آنجا نمی‌گذارند،  از سویی در این شرایط کرونایی با کمترین حقوق ممکن مشغول انجام خدمت هستیم...

چرا حق الزحمه امتحانات خرداد ۹۹ پرداخت نمیشه . چرا حق الزحمه ها را بعد از اتمام کار پرداخت نمیکنند و با یک سال تاخیر پرداخت میکنند اونم با هزاران پیام و درخواست و تقاضا و ..

جناب وزیر مگر فقط معلم ها کرونا میگیرن که با واکسینه مدارس باز شود بچه ها پس چی

چرا  یک بیمارستان مجهز و اختصاصی فرهنگیان  با مشارکت معلمان کل استان  ایجاد نمی کنید؟چرا به فکر اهدای زمین و مسکن  به فرهنگیان نیستید؟

سلام به همکاران عزیز

فلسفه رتبه بندی به خاطر این است که همکاران ترغیب به پژوهش و دانش افزایی و کسب مدارج بالاتر  و پویا و بروز گردند برادری که میگوید من فوق دیپلم دارم خوب برود لیسانس بگیرد و همکاری که لیسانس است فوق لیسانس و همچنین .../ فرهنگیان خراسان

از آپدیت بعدی تلگرام چه خبر؟

از آپدیت بعدی تلگرام چه خبر؟

در نسخه بِتا(آزمایشی) تلگرام تغییرات زیر مشاهده شده است که در آپدیت رسمی بعدی تلگرام این تغییرات را مشاهده خواهید کرد:

به اشتراک گذاری محتویات صفحه (Share screen) و تماس تصویری گروهی

پین کردن یک پنجره در حال پخش

جابه‌جایی بین افراد درحال‌پخش از طریق لیست

نمایش ویس چت های فعال در قسمت تماس ها(در منو اصلی)

تغییرات جدیدی مانند ترکیب چند رنگ برای والپیپر چت و دکمه