درمحضرآیت الله بهجت ره
درمحضرآیت الله بهجت ره

درمحضرآیت الله بهجت ره

فاتحه کبیره چیست؟

فاتحه کبیره چیست؟

یکی از علمای شیعه به نام شیخ مهدی فقیهی جهت استخاره و رفع گرفتاری نزد آیت الله بهجت می‌رود.

آیت الله بهجت به ایشان می‌فرماید:

چرا فاتحه‌ی کبیره نمی‌خوانید؟

شیخ مهدی می‌پرسد، فاتحه‌ی کبیره چیست؟

آیت الله بهجت می‌فرماید:

سوره حمد یک مرتبه

چهار قل هر کدام یک مرتبه (سوره‌های توحید، کافرون، ناس و فلق)

سوره قدر هفت مرتبه

آیت الکرسی سه مرتبه

سپس آیت الله بهجت می‌فرماید:

هرکس برای میتی این‌گونه فاتحه بخواند، هم رفع گرفتاری از خودش می‌شود و هم گنجی است برای میت.

شیخ مهدی فقیهی می‌گوید:

به روستای خودمان رفتم و بر سر قبر پدر و مادرم فاتحه‌ی کبیره را خواندم و به قم بازگشتم.

شب عمه‌ام خواب پدر و مادرم را می‌بیند که خمره‌ای از طلا و جواهرات در مقابل‌شان است.

عمه‌ام از من پرسید چه خیراتی برای پدر و مادرت فرستادی؟

گفتم: فاتحه‌ی کبیره را خواندم.

مشخص شد روزی که من فاتحه‌ی کبیره را برای پدر و مادرم خوانده‌ام، رحمت واسعه‌ای از طرف خداوند شامل حالشان شده است. در ضمن به برکت خواندن فاتحه‌ی کبیره، گشایشی نیز در زندگی‌ام مشاهده کردم.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.