حضرت آیتالله بهجت قدسسره:
کسی که امام زمان عجلاللهتعالیفرجهالشریف را قبول دارد، تمام عقاید حقّه را قبول دارد؛ چون که صد آمد، نود هم پیش ماست!
برگرفته از مجموعه بیانات آیتالله بهجت قدسسره درباره حضرت ولیعصر عجل الله تعالی فرجه الشریف
حضرت آیتالله بهجت قدسسره:
زیادتی وسایل زندگی و اختلاف طبقات در شئون زندگی و معیشت دنیایی در همه اعصار بوده است.
برای حضرت ابراهیم و حضرت سلیمان علیهم االسلام هم دنیا فراهم بوده است.
زیادتی و کمی وسایل زندگی و اسباب رفاه و راحتی، نه موجب خوبی و بدی اشخاص است، و نه داشتن آن موجب راحتی درونی انسان میگردد.
بلکه هنگام قضاوت در مورد افراد، تقید به عبادت و توجه و یاد خدا را باید لحاظ کرد.
با اینکه سید مهدی بحرالعلوم رحمهاللّه زندگی اشرافی داشت، درعینحال، صاحب کرامات و مقامات علمی و عملی بود.
در محضر بهجت، ج۱، ص ۲۴۰
#چراغ_راه
اگر خدا مُعین و یاور ما نباشد، هیچکارهایم!
آیتالله بهجت(ره):
واقعاً آسیه زن فرعون چه ایمانی داشته که در حالیکه به چهار میخ بسته شده بود، میگفت: «رَبِّ ابْنِ لِی عِندَک بَیتًا فِی الْجَنةِ؛ پروردگارا! خانهای در بهشت در نزد خود برای من مقرر بفرما» (مریم، ۱۱)
خداوند سبحان دربارهی اصحاب کهف میفرماید: «وَ رَبَطْنَا عَلَی قُلُوبِهِمْ دلهایشان را استوار داشتیم» (کهف، ۱۴).
خداوند ایمان کسانی را که در گرفتاریها ثابت قدم بمانند، تقویت میکند تا هیچ ابتلایی آنها را از پا در نیاورد، و با ایمان و ذکر و اُنس با خدا از دنیا بروند. اگر خدا مُعین و یاور ما نباشد، هیچکارهایم.
در محضر بهجت، ج٢، ص٢٢۶.
#الگوی_خانواده_تراز_اسلامی
آیت الله بهجت:
هر جا گرفتاری و بلا یا عذابی بر سر ما آمد، بدانیم جلوتر از آن، زمینه ی گره و گرفتاری و ابتلا را خود فراهم کرده ایم.
یا با ترک واجب، یا با ارتکاب کار حرام، یا با ترک مستحب خیلی شدید و موکد و یا با انجام شبهات.
در محضر بهجت/ج1/ص359
آیت الله بهجت:
گویا فریب خوردن، غیرِ اختیاریِ انسان است(در اختیار انسان نیست) ولی چه خوب است که وقتی انسان فهمید فریب خورده و بیراهه رفته از همانجا برگردد و جبران کند، نه اینکه بگوید: این همه راه آمده ایم، بقیه راه را هم برویم هر چه بادا باد، اگرچه خلاف شرع و رضای خدا باشد.
در محضر بهجت/ج3/ص235