یکی ازشاگردان آیت الله بهجت:روزی ازآیت الله بهجت درباره خوف ورجاکه علمای اخلاق خیلی روی آن تاکیدکردندسوال کردم فرمودند:خوف ورجایی مطلوب است که درحداعتدال باشداگرخارج ازحداعتدال باشدمفیدنیست زیا خوف غیرمعتدل باعث یاس ونومیدی ازرحمت حق ورجای غیرمعتدل باعث تجری(جرات برگناه) می شود


معنای این روایت که میفرماید:به راستی که تمام اعمالت تابع نمازت می باشد چیست؟جواب مقصود این باشد که درروایت دیگر میفرمایند اگرنمازپذیرفته شود سایراعمال نیزموردقبول قرارمیگیرد

مادلیلی نداریم که زن را از آموختن علم محروم کنیم مضافا به اینکه طلب علم برهمه مرد وزن واجب شده است مهم آن است که مراعات واجبات رابکنند بعضی وقت ها که زن ازخانه بیرون می رود نمی داندچگونه برود وبرگرددالبته مردها هم همینطورندمثل زن ها بایدمراعات واجبات رابکنند

مودت ومحبت اهل بیت(ع) حتی برای کافرهم نافع است دربالای ایوان طلای امیرالمومنین(ع) نوشته شده است (لواجتمع الناس علی حب علی) رسول خدافرموداگرهمه مردم برمحبت علی(ع) گرد می آمدندهرگز خداوند آتش جهنم را نمی آفرید

نظرکنید به اعمال کسانی که به آنها عقیده دارید آنچه آنها انجام می دهند شماهم ازروی اختیارانجام دهیدآنچه انجام نمی دهند ازروی اختیار ترک کنید این ازبهترین راه های وصول به مقاصد عالیه است (کونوا دعاه الی الله بغیرالسنکم)مواعظ عملی بالاتروموثرترازمواعظ قولی است